بهترین راه برای دریافت وام ازدواج

بهترین راه برای دریافت وام ازدواج

وام ازدواج مانند همه وام‌ها در طول زمان در پی رفع نیاز افراد جامعه به وجود آمده است.نیاز به تشکیل خانواده و تأمین سلامت روانی جامعه.

آرامش و محبت، حس دوست داشتن و دوست داشته شدن، نیازهای اساسی انسان هستند که خداوند در باطن همه آفریده‌های خود قرارداده استتا با تشکیل خانواده و پیوند یافتن دو قلب برآورده‌شوند. در تحقق این هدف آفریدگار راه را از همان ابتدا که اقدام به آفرینش کرده است با آفریدن زوجزوج هموار کرده است. دین‌ها مختلف هستند،فرهنگ‌ها تفاوت اساسی باهم دارند،زبان‌ها و گویش‌ها متنوع هستند، مناطق جغرافیای فرسنگ‌ها با هم فاصله‌ دارند، تکنولوژی روزبه‌روز پیشرفت می‌کند؛اما همچنان خانواده و ازدواج مقدس هستند.

اگرچه اهمیت تأمین نیازها ی جنسی و تمایل به بقا نسل را در تداوم تشکیل خانواده نمی‌توان کنار گذاشت.

بهترین راه برای دریافت وام ازدواج

ثبت­ نام وام ازدواج فوری سال ۹۸

وام ازدواج در قالب وام قرض‌الحسنه به مدت چندین سال است که توسط سیستم بانکداری کشور و با حمایت دولت به زوجین پرداخت می‌گردد تا در رفع مشکلات اقتصادی قدمی برداشته شود. نمی‌توان از نقش بسیار حیاتی توانایی مالی برای تمایل افراد جهت تشکیل خانواده چشم‌ پوشی کرد.با شروع یک زندگی تحت هر شرایطی تأمین نیازهای اولیه مانند سرپناهی به‌ عنوان خانه و مأوا، وسایل ساده­ای برای پخت‌وپز و البسه و وسایل گرمایشی برای گذران زندگی همیشه اهمیت داشته است.

مزایا وام ازدواج سال ۹۸

 اگرچه نمی‌توان ادعا کرد با وام ازدواج می‌توان تمام این حداقل‌ها را تأمین کرد؛ اما به دلیل قرض‌الحسنه بودن خود برای بسیاری از افراد توانسته است کمکی باشد. شما اگر از بانک‌ها برای عناوین دیگری بخواهیدوام بگیرد سود بانکی زیادی باید پرداخت کنید، همچنین مدت انتظاربرای دریافت وام زیاد است به­ طوری­که باید شخص وام‌گیرنده آورده‌ای خود داشته باشد تا بر طبق ضوابط بانک بر اساس مقدار وام درخواستی، زمان انتظاری را سپری کند و قابل‌چشم‌ پوشی نیست که تعداد اقساط هم نمی‌تواند طولانی باشد و شرایط ضامنین هم اغلب بسیار سخت‌گیرانه است،به‌ طوری‌ که وام‌ گیرندگان در بسیاری از موارد دچار مشکل شده و از دریافت وام منصرف می‌شوند.

اگر وام‌هایی با عناوین غیر از ازدواج به‌عنوان پیشنهاد در تأمین مالی ازدواج پیش­روی زوجین باشد تا حدی می‌تواند تأثیر بسیار منفی برادامه روند ازدواج داشته باشند. لذا این وام ازدواج آسان در راستای تسهیل تشکیل خانواده به‌ عنوان گزینه مناسبی در پیشروی زوجین قرار گرفت است؛ وامی که با کارمزد ۴ درصد در قالب اقساط طولانی‌ مدت ۶۰ ماهه جایگزین خوبی برای آن­ وام‌ها ییسخت­گیرانه شده است.

آیا مبلغ وام ازدواج ثابت می ماند؟

 با درنظر گرفتن این مورد که مبلغ وام در طی سال‌ها ثابت نمانده است و با توجه به افزایش سالانه تورم که ما هرساله شاهد آن هستیم سعی می‌شود تا حدودی همگام با این رقم و آمار افزایش می‌یابد؛در سال ۹۷ وام ازدواج برای هریک از زوجین مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال بود که با تورم بسیار شدیدی که اتفاق افتاد و افزایش قیمت در لوازم‌خانگی و سایر اقلام با تصمیم دولت این مقدار به ۳۰۰ میلیون ریال برای هریک از افراد متقاضی افزایش یافت.قابل‌ذکر است این مبلغ برای زوجین ایثارگر دو برابر پرداخت می‌گردد.

شرایط دریافت وام ازدواج قرض ­الحسنه

وام ازدواج به همه زوجین بدون اینکه مجبور باشند مبلغی را در حساب خود داشته باشند تا طبق کارکرد آن و معدل‌گیری بانکی انجام شود،پرداخت می­­شود و افراد طبق تأکیدی که شده است مدت انتظار طولانی را نباید سپری کنند،وام باید ظرف مدت ۱۰ روز پرداخت گردد. همچنین قبلاً سختگیری‌هایی در رابطه با ضامن انجام می‌شد؛ اما با توجه به شرایط فعلی از بانک‌ها خواسته‌ شده است همکاری کنند به‌ طوری‌که اگر خود شخص کارمند باشد نیاز به ضامن نیست، در غیر این صورت کاسب دارای پروانه کسب و یا ضامن کارمند با حکم کارگزینی و یا فرد خوش‌ حساب می‌توانند ضمانت کنند.

شرایط وام‌ گیرنده

البته شرایط  خود وام‌ گیرنده تغییری نکرده است؛متقاضیان خانم از ۱۳ به بالا و متقاضیان آقا از ۱۵ سال به بالا می‌توانند اگر اولین ازدواج آن‌ها باشد و یا دومین ازدواجی که در ازدواج اول وام دریافت نکرده باشندبا همراه داشتن مدارکی چون کپی شناسنامه و کپی کارت ملی زوجین و کد پستیآن‌ها و عقدنامه به کافی‌نت‌های معتبر جهت ثبت‌نام وام ازدواج مراجعه کنند. البته به شرطی که از تاریخ عقد آن‌ها ۲۴ ماه بیشتر نگذشته باشد.

مدت زمان مراجعه به بانک برای وام ازدواج

اشخاص ۳ الی ۴ روز بعد از دریافت کدره‌گیری ۱۰ رقمی باید جهت بررسی وضعیت ثبت‌نام به سایت مراجعه کرده و از شعبه بانک جهت مراجعه مطلع می شوند، زوجین می‌توانند برای حصول اطمینان از همان کافی‌نت که برای آن­ها ثبت‌نام انجام داده است درخواست کنند که کار را پیگیری کند، زیرا تنها ۱۲ روز کاری فرصت دارند تا بعد از تعیین شعبه به بانک مراجعه کرده و پرونده تشکیل دهند.

به خاطر داشته باشید ممکن است شما همه بانک‌ها را در لیست نبینید که وام می‌دهند، زیرا تنها بانک‌هایی مجاز هستند که بودجه لازم را در هنگام ثبت‌نام شما دارا باشند تا شما با مشکل نبود بودجه در بانک مواجه نشوید،قبلاً اتفاق می‌افتاد؛ شخصبه بانکی مراجعه می­کرد که بودجه برای این وام ندارد؛ بنابراین مجبور می­شد چند ماه در صف انتظار بماند.

ما شاهد اعطای وام ازدواج در جهت کمک به زوجین جهت شروع زندگی خود هستیم اگرچه در شرایط کنونی بسیار کم به نظر می‌رسد؛اما امید است پربرکت باشد.

بهترین راه برای دریافت وام ازدواج