ثبت نام وام ازدواج ۹۹

ثبت نام وام ازدواج ۹۹

ثبت نام وام ازدواج برای جوانان یک فرصت خوب به حساب می آید تا بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند. با ما همراه باشید تا در ادامه به شرایط ازدواج جوانان و نحوه دریافت وام ازدواج اشاره کنیم.

شرایط ازدواج جوانان:

ازدواج سنت نبوی و آغاز زندگی مشترک زوجین می باشد،همانطور که میدانید ازدواج مهمترین نهاد در جامعه به حساب می آید و زمانی که آگاهانه انجام گیرد می تواند به سلامت جامعه نیز کمک کند.

ازدواج فرزندان همیشه برای خانواده ها دغدغه بوده و همیشه در صدد رفع این دغدغه می باشند و فزرندان خود را تشویق به ازدواج می کنند. اما آیا همیشه صرفا تشویق کردن می تواند برای جوانان ایجاد انگیزه کند؟

ثبت نام وام ازدواج 99

پاسخش مشخص است،خیر. زیرا مشکلاتی که در جامعه وجود دارد مانند سنگی بزرگ پیش پای جوانان می باشد. از بزرگترین موانع ازدواج جوانان مشکلات اقتصادی،مانند خرید عروسی،نداشتن شغل،تهیه مسکن است . در مقابل باید راهکارهایی برای ایجاد شغل مناسب،حل کردن مشکل مسکن و کمک مالی مانند در نظر گرفتن تسهیلات با کمترین سود برای جوانان می تواند به رفع مشکلات آنها کمک کند.

در برخی موارد وجود چنین مشکلاتی مانند نداشتن سرمایه و پشتوانه مالی در جوانان به نوعی دلسردی به ازدواج در بین آنها منجر می شود که نتیجه آن بالا رفتن سن ازدواج می شود.

توجه نکردن به چنین مشکلاتی که برای جوانان در آستانه ازدواج پیش می آید ممکن است تبعات دیگری نیز داشته باشد. به همین منظور هم خانواده ها و هم جامعه و دولت در قبال جوانان مسئول می باشد و باید امکان ازدواج آسان آنها را فراهم کند تا انگیزه جوانان برای ازدواج بیشتر شود.

با توجه به مشکلات پیش رو و وضعیت نا به سامان اقتصادی در  کشور،نبود بازار کار مناسب و بیکاری در بین بیشتر جوانان ازدواج از نظر آنها با وجود چنین مشکلاتی گذر از هفت خان رستم می باشد.

به همین منظور آنها قبل از تشکیل زندگی مشترک نیاز به حمایت دارند که هم می تواند از طرف خانواده باشد و هم دولت،خانواده می تواند بستر ازدواج جوانان را با در نظر گرفتن مبلغی به عنوان کمک نقدی یا تهیه برخی مایحتاج تشکیل زندگی،فراهم کند،و این اقدام می تواند به ایجاد نوعی انگیزه و پشتوانه برای شروع زندگی در بین آنها باشد.

دولت نیز برای جوانانی که در آستانه ازدواج هستند تسهیلاتی با سود کم در نظر گرفته است که مبلغ آن با توجه به وضعیت جامعه متغیر می باشد و ممکن است هر ساله روند افزایشی داشته باشد.

نحوه دریافت وام ازدواج:

برای دریافت وام ازدواج شما باید از قبل نسبت به تکمیل برخی مدارک اقدام کرده باشید تا پروسه دریافت وام روند آسان تری را طی کند.

همانطور که اشاره شد مبلغ در نظر گرفته شده برای وام ازدواج هر ساله غالبا با توجه به شرایط اقتصادی تغییر می کند. زوج ها معمولا بعد از عقد اقدام به دریافت وام ازدواج می کنند. از زمان ثبت عقد تا دو سال فرصت برای دریافت وام وجود دارد.

نحوه دریافت وام ازدواج

ابتدا شما باید به سایت جنوب سافت رجوع کنید،سپس هر کدام از زوجین به طور جداگانه نسبت به ثبت نام و تکمیل اطلاعات خود اقدام کنید.

در این مرحله هر کدام از زوجین باید اطلاعات شخصی خود را در فرم مشخص تکمیل کنند و بعد از آن کد رهگیری دریافت کنند. توجه داشته باشید کد رهگیری را برای انجام بقیه مراحل نیاز دارید.

دومین مرحله نیز مشخص کردن بانک عامل می باشد،در این مرحله بعد از بررسی های لازم اگر مشمول دریافت وام شوید اطلاعات شما به بانک عامل ارسال خواهد شد. نحوه مشخص کردن بانک ها نیز بر اساس بودجه و تسهیلات آنها مشخص می شود اعلام آمادگی باید از طرف بانک ها صورت بگیرد.

بعد از مشخص شدن بانک در سومین مرحله شما زوجین باید ظرف مدت زمان مشخص بعد از اعلام شعبه بانک مورد نظر با ارائه مدارک لازم از جمله:

  1. ارائه اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه هر کدام از زوجین.
  2. ارائه اصل و کپی شناسنامه ضامن.
  3. ارائه اصل و کپی کارت ملی هر کدام از زوجین.
  4. ارائه اصل و کپی کارت ملی ضامن.
  5. ارائه کد پستی و درج آدرس دقیق محل سکونت هر کدام از زوجین به صورت جداگانه.
  6. ارائه کد رهگیری که در دومین مرحله از ثبت نام دریافت کرده اید.

به بانک مراجعه کنید.

توجه داشته باشید هر کدام از زوجین تنها یک بار امکان ثبت نام برای وام ازدواج را دارند.

ثبت نام وام ازدواج ۹۹