سوال و پاسخ درباره وام ازدواج

سوال و پاسخ درباره وام ازدواج

برای ثبت نام وام ازدواج ۵۰ میلیونی می توانید با ورود به سامانه وام ازدواج بانک مرکزی اقدام کنید. این وام در تاریخ ۱۶ فروردین ماه سال ۹۹ به تصویب رسیده و هریک از زوجین تنها با داشتن یک ضامن معتبر (در مورد برخی از بانک ها دو ضامن معتبر) می توانند از آن بهره مند شوند.

سوال و پاسخ درباره وام ازدواج

بهتر است بررسی مسائل پیرامون ثبت نام وام ازدواج ۵۰ میلیونی را با مطرح کردن پرسش و پاسخ های متداول کاربران در این باره، انجام دهیم. برخی از این سوالات شاید سوال مشترک موجود در ذهن شما نیز باشد پس با ما همراه باشید تا پاسخ پرسش های خود دریابید.

شرایط لازم برای ثبت نام وام ازدواج ۵۰ میلیونی کدامند؟

ثبت نام وام ازدواج ۵۰ میلیونی شرایط بخصوصی ندارد و تنها با داشتن دو شرط زیر می توانید به ثبت نام و دریافت آن اقدام کنید:

مسلما شرط دوم نشان می دهد که هر شخص تنها یکبار در طول زندگی می تواند از تسهیلات وام ازدواج استفاده نماید.

سوال و پاسخ درباره وام ازدواج

در انجام ثبت نام در سامانه وام ازدواج در صورت درخواست استفاده از تسهیلات بانک خاصی که در لیست وجود ندارد، چه کار باید کرد؟

این مشکل زمانی پیش می آید که شما برای ثبت نام وام ازدواج ۵۰ میلیونی از طریق بانک هایی اقدام کنید که اعتبار استانی آنها برای اعطای تسهیلات وام ازدواج تمام شده یا صف متقاضیان آنها به حدی زیاد و طولانی باشد که دیگر قادر به ثبت نام متقاضی جدید نباشند. برای حل این مسئله می توانید یا بانک دیگری را گزینش کنید و یا در یک تاریخ دیگر برای ثبت نام مراجعه نمایید.

البته گاها به بانک هایی که اعتبار آنها پایان یافته است اعتبار تعلق گرفته و برای مدت محدود سیستم، نام آنها را در لیست بانک های اعطا کننده وام نمایش می دهد. برای استفاده از این فرصت ها یا خود بایستی به صورت شبانه روزی سیستم را چک کنید و یا اگر وقت و امکان این کار را ندارید آن را به همکاران ما در مجموعه جنوب سافت بسپارید تا ثبت نام شما را در هر بانک دلخواه به محض باز شدن آن انجام دهند.

مدارک لازم برای ثبت نام وام ازدواج ۵۰ میلیونی کدامند؟

مدارک لازم برای این کار شامل مواردی به شرح زیر است:

آیا برای بهره مندی از تسهیلات وام ازدواج محدوده سن خاصی برای زوجین در نظر گرفته شده است؟

جهت ثبت نام وام ازدواج ۵۰ میلیونی محدوده سنی خاصی از نظر حداکثر سن در نظر گرفته نشده اما حداقل سن بهره مندی از تسهیلات وام ازدواج برای زوجه ۱۳ سال و برای زوج ۱۵ سال تمام می باشد.

آیا کسی که در آینده نزدیک به عنوان مثال در چند روز یا یکی دو هفته بعد قصد عقد دارد می تواند از حالا اقدام به ثبت نام وام ازدواج نماید؟

پاسخ این سوال منفی است؛ زیرا تاریخ ازدواج در سامانه به صورت آنلاین استعلام و در صورتی که تا آن تاریخ ثبت نشده باشد ثبت نام لغو می گردد. در صورت عجله برای ثبت نام وام ازدواج می توانید یک روز پس از ثبت اطلاعات ازدواج در یکی از دفاتر رسمی کشور اقدام به ثبت نام نمایید. در حقیقت اولین فرصت برای ثبت نام این وام، یک روز پس از ثبت رسمی تاریخ ازدواج است.

افرادی که در خارج از کشور ازدواج کرده اند چگونه می توانند از تسهیلات وام ازدواج بانک های ایرانی استفاده نمایند؟

کسانی که در خارج از کشور ازدواج کرده اند می توانند برای ثبت نام وام ازدواج ۵۰ میلیونی در کنار سایر مدارک لازم، به جای سند ازدواج، گواهی ازدواج خود را که از سمت سفارت ایران در آن کشور خارجی صادر شده و مهر کنسولگری نیز دارد، را ارائه نمایند. همچنین آنان به هنگام ثبت نام باید گزینه “اینجانب ایرانی هستم و در خارج از ایران ازدواج کرده ام” را انتخاب نمایند.

مبلغ اقساط بازپرداخت ثبت نام وام ازدواج ۵۰ میلیونی و میزان کارمزد آن چقدر است؟

مطابق با مصوبه بانک مرکزی مبلغ اقساط بازپرداخت این وام برای هر یک از زوجینی که ۵۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت کرده اند، معادل حدود ۶۵۰ هزار تومان است و کارمزد آن به میزان ۴ درصد معادل ۲ میلیون تومان می باشد.

آیا برای دریافت وام ازدواج ثبت نام یکی از زوجین کافی است؟

پاسخ منفی است و هر یک زوجین برای دریافت وام ازدواج بایستی به صورت مجزا اقدام به ثبت نام و دریافت کد رهگیری مستقل کنند.