وام ازدواج چیست و اقساط آن چگونه است؟

وام ازدواج چیست و اقساط آن چگونه است؟

وام ازدواج چیست و اقساط آن چگونه است؟

وام ازدواج یک تصمیم منطقی از طرف دولت برای کمک به جوانان و تازه عروس و دامادها می باشد. این وام هر ساله بر حسب تورمی که در جامعه ایجاد می شود بدان افزوده می گردد. وام ازدواج به دلیل داشتن سود کم برای آغاز زندگی دو زوج جوان می تواند مناسب باشد. البته این که تا چه حد کمک می رساند بسته به نوع طبقه ای است که زوجین در آن بزرگ شده اند.

یک وام ۳۰ میلیون تومانی می تواند امروزه تقریبا ۳۰ درصد از هزینه های شروع یک زندگی را برای جوانان برطرف نماید. حال تصور کنید این ۳۰ درصد مربوط به زوجینی است که زندگی متوسطی تقاضا میکنند. اما اگر زندگی مرفهی داشته باشند مسلما ۱۰ درصد هم از هزینه های آن ها را در بر نمی گیرد.

برخی زوجین نیز هستند که این ۳۰ میلیون وام ازدواج می تواند بیش از ۵۰ درصد هزینه های ازدواج آنها را برطرف نماید. پس این که چگونه از این فرصت استفاده نمایید بسته به خود شما دارد.

اما وام ازدواج نیز همچون وام های دیگر مراحل و سختی های بیشماری دارد. از این رو برای این که بتوانید این وام را تهیه نمایید باید با شرایط آن آشنا شوید. از طرف دیگر این که بتوانید این شرایط را مهیا نمایید نیز خود به تنهایی مشکل دیگریست.

پس از تاریخ عقد تا دو سال بعد از آن نیز زمان دارید تا برای گرفتن وام اقدام نمایید. از این رو می توانید مدارکتان را جمع آوری نموده و با داشتن دو ضامن به سایت مراجعه کرده و ثبت نام کنید. این مرحله ی آغاز دریافت وام می باشد. پس از آن که توانستید وام را دریافت کنید به مرحله ی اقساط بندی و باز پرداخت این وام می رسیم.

شرایط اقساط بندی وام ازدواج

اقساط وام ازدواج در سال جدید مطابق با قانون سالهای قبلی می باشد و به صورت پنج ساله است. این وام ۳۰ میلیونی که به زوجین تعلق می گیرد باید در طی ۶۰ ماه باز پرداخت گردد. اقساط وام گرفته شده باید به همان بانگ گیرنده منتقل شود. این اقساط به این صورت است که هر کدام از زوجین باید ماهانه ۵۱۰ هزار تومان از مبلغ دریافتی را به بانک بازگردانند.

برای اینکه دسترسی به وام ازدواج برای جوانان آسان تر شود مجلس در قانونی که امسال تصویب نمود بیان کرد، برای دریافت وام ازدواج بانک ها باید یک ضامن و سفته از زوجین تقاضا نمایند و دیگر همچون سالهای پیش نیازی به ضامن های بیشتر نیست. مسلما این مسئله می تواند کمک شایانی به جوانان کشور عزیزمان نماید که با شرایط راحت تری به دریافت وام اقدام نمایند.

مجلس در سال جدید اختیار دیگری به بانک مرکزی داد و ان هم استفاده از کارت یارانه ی زوجین به عنوان وثیقه ای برای دریافت وام ازدواج بود. البته این مسئله هنوز از طرف بانک مرکزی در حال تجزیه و تحلیل می باشد و اجرایی نشده است. اما اگر بانک مرکزی این مسئله را بپذیرد می توانیم بگوییم کمک شایانی به جوانانی که متقاضی وام ازدواج هستند خواهد نمود.

زیرا بسیاری از زوجین با تهیه نمودن ضامن بسیار دچار مشکل شده اند و حتی برخی به سختی توانسته اند ضامنی پیدا کنند. اگر این شرایط به اجرا گذاشته شود بدون شک ازدواج راحت به معنای واقعی در بین جوانان صورت خواهد گرفت.

طبق آماری که معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در سال گذشته بیان کرد: دولت در سال ۱۳۹۷، ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اخذ وام به زوج های جوان پرداخت کرده بود و تصمیم بر این شده که در سال ۱۳۹۸ این مبلغ به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد. از این رو جوانان می توانند وام ۳۰ میلیون تومانی دریافت نمایند.

ایشان فرمودند جانان نباید نگران شغل خود باشند زیرا در سال اخیر برای حدود یک هزار نفر از جوانان اشتغال مستقیم ایجاد گردیده است. این مسئله می تواند در سالهای آتی مشکل بسیاری از جوانانی که قصد تشکیل خانواده دارند را برطرف نماید.

اگر یک جوان ایرانی شغلی نداشته باشد نمیتواند زندگی تشکیل دهد. حتی برای گرفتن وام ازدواج نیز باید شغلی باشد که بتوان با ان اقساط ماهانه ی وام را پرداخت نماید.

وام ازدواج چیست و اقساط آن چگونه است؟