آخرین اخبار درباره مبلغ ۳۰ میلیونی وام ازدواج سال ۹۸

وام ازدواج سال ۹۸، بعد از بحث و بررسی قرار است،  از مبلغ ۱۵ میلیون تومان به مبلغ ۳۰ میلیون تومان برای هر نفر از زوجین  برسد. وام فوق ۵ ساله بوده و با کارمزد ۴ درصد هست. درباره ضامن هم شرایط تسهیل شده و قرار بر این است ؛ با یک ضامن معتبر و سفته وام تعلق گیرد.

آخرین اخبار درباره مبلغ ۳۰ میلیونی وام ازدواج سال ۹۸

وام ازدواج سال ۹۸، پرحرف و حدیث ­ترین و جنجالی ­ترین مبحث وام ازدواج در چند سال اخیر هست دلیل این امر؛ دو برابر شدن مبلغ این وام نسبت به وام ازدواج سال ۹۷ در شرایط پرتنش اقتصادی کشور هست. وام ازدواج سال ۹۷؛ یک وام ۱۵ میلیونی با کارمزد ۴ درصد بود؛ که طی ۶۰ ماه، وام­ گیرنده اقدام به تسویه وام می‌کرد؛ اما با اتفاقی که درباره قیمت کالاها افتاده این مبلغ دیگر نمی­تواند کارایی قبلی را داشته باشد. وام ازدواج سال ۹۸ هنگامی برای تصویب به مجلس رفت که با اذعان همگان دیگر نباید همان مبلغ قبلی بماند و یا مقدار کمی افزایش یابد. در بودجه سال ۹۸ مقدار وام در نظر گرفته‌شده برای هریک از زوجین، ۳۰ میلیون تومان هست که ابتدا به خاطر مشکل تأمین منابع، با تصویب آن مخالفت­هایی انجام شد، اما در روزهای آخر سال سخن از تصویب آن هست، به‌طوری‌که اعلام‌شده وام ۵ ساله خواهد بود و کارمزد، همان ۴ درصد سال­های قبلی است و همه‌کسانی که از ۱/۱/۹۶ به بعد عقد کرده و وام دریافت ننموده­اند، می­توانند اقدام نمایند.

آخرین اخبار درباره مبلغ 30 میلیونی وام ازدواج سال 98

شرایط ثبت‌نام وام ازدواج سال ۹۸

دولت در راستای حمایت بیشتر از جوانان و تسهیل امر ازدواج سعی کرده در مورد شرایط ضامن نیز شرایط را راحت­تر کند. به‌طوری‌که گفته‌شده تنها یک ضامن معتبر و اخذ سفته کفایت می‌کند.

با توجه به افزایش مبلغ وام سال ۹۸ احتمال افزایش متقاضی وام بیشتر خواهد بود؛ اما تعداد بانک­ها که در این امر مشارکت خواهند کرد و ظرفیت موجود، به منابع واقعی برای تأمین بودجه بستگی دارد. تجربه ثابت کرده است هرچه قدر برای ثبت‌نام زودتر اقدام شود؛ احتمال گرفتن وام و در نوبت ماندن کمتر است.

درباره شرایط ثبت­نام برای وام نیز باید گفت؛ بقیه شروط مانند سال ۹۷ هست، با توجه به اقدامات برای مبارزه با کودک همسری، همچنان برای زوجین کمتر از ۱۸ سال، وام در نظر گرفته‌شده و به ولی یا قیم قانونی آنان پرداخت می­شود.