افزایش قیمت وام ازدواج، فرصتی برای ازدواج آسان

افزایش قیمت وام ازدواج، فرصتی برای ازدواج آسان

رفع موانع اقتصادی گامی مؤثر در افزایش پیوند پربرکت ازدواج محسوب می‌شود. دولت نیز در همین راستا تصمیم به ارائه وام ازدواج با قیمت مطلوب نموده است. مبلغ تسهیلات مذکور بنا به میزان تورم نیز در حال افزایش است. به‌طوری که مبلغ وام زوج‌هایی که از سال ۱۴۰۲ به بعد ازدواج کرده‌اند، به بیش از ۱۸۰ میلیون افزایش‌یافته است. افزایش مبلغ وام با سن زوج و زوجه نیز ارتباط مستقیم دارد. این مؤلفه به نیت کاهش سن ازدواج در اولویت قرار دارد. البته که دریافت این وام بدون هیچ محدودیت سنی و تنها با رعایت شرایط معین چون تاریخ عقد و سن متقاضی برای زوجین میسر می‌شود.

افزایش قیمت وام ازدواج

مبلغ وام ازدواج

افزایش مبلغ تسهیلات ازدواج برای زوج‌های ایرانی، میزان ثبت‌نام وام ازدواج را به طور قابل‌توجهی افزایش داده است. افزایش ۵۰ الی ۱۰۰ درصدی تسهیلات ازدواج مشروط به سن زوجین صورت‌گرفته است. در واقع مبلغ وام افرادی که پیش از سال ۱۴۰۱ عقد کرده‌اند به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش‌یافته است. درحالی‌که این مبلغ برای هریک از زوجینی که پس از سال ۱۴۰۲ عقد کرده‌اند به ۱۸۰ الی ۲۲۰ میلیون افزایش پیدا کرده است. بیشترین مبلغ وام ازدواج به افرادی با حداقل سن مدنظر دولت تعلق می‌گیرد. بنا به این شرط، مبلغ وام برای پسر زیر ۲۵ سال و دختر زیر ۲۳ سال ۲۲۰ میلیون است. افزایش قابل‌توجه مبلغ این وام، تعداد داوطلبان آن را افزایش داده است.

مدارک ثبت‌نام وام ازدواج

ثبت‌نام وام ازدواج با تکمیل پرونده حاوی مدارک خاصی چون عقدنامه، شناسنامه و … صورت می‌گیرد. همان گونه که مشخص است ارائه سند ازدواج و کد رهگیری در اولویت اقدام برای دریافت تسهیلات ازدواج است. لیست مدارک الزامی جهت تشکیل پرونده درخواست وام شامل موارد ذیل است:

کد رهگیری ۱۰ رقمی ثبت‌نام در سایت

کپی و اصل سند ازدواج

کپی و اصل شناسنامه حاوی نام همسر

کپی و اصل کارت ملی زوجین

کپی کارت ملی و شناسنامه ضامن

آدرس و کد پستی محل سکونت

شرایط ضمانت دریافت تسهیلات ازدواج

داشتن ضامن معتبر از شرایط اصلی ثبت‌نام وام ازدواج است که بازپرداخت وام را ضمانت می‌کند. مطابق قوانین ارائه مدارک یک ضامن کارمند یا بازاری به‌ازای درخواست یک متقاضی کافی است. کارمندهای رسمی و پیمانی، افراد بازاری، بازنشستگان و نیروهای نظامی ضامن معتبر بانک شناخته می‌شوند که با ارائه فیش حقوقی، وضعیت ضمانت آن‌ها بررسی می‌شود.  برای متقاضیانی که خود شرایط ضمانت را دارند، نیازی به ضمانت شخصی دیگر نیست. ارائه سفته با مبلغی بیش از مبلغ کل وام نیز به‌عنوان لازمه ضمانت متقاضی جزء روند اخذ وام است.

بازپرداخت وام ازدواج

میزان سود وام ازدواج همواره برای متقاضیان مسئله است. نرخ سود تسهیلات ازدواج، ۴ درصد از مبلغ کل اقساط باقیمانده در ابتدای هرسال است. پس از محاسبه این مقادیر نوبت به بازپرداخت اقساط وام می‌‌رسد. بازپرداخت وام ازدواج بلافاصله یک‌ ماه پس از واریز مبلغ وام به حساب متقاضی آغاز می‌شود. بازپرداخت اقساط این وام معمولاً به‌صورت ۱۰ساله تنظیم می‌شود. مبلغ اقساط ماهانه بر اساس مبلغ کل وام معین می‌شود.

افزایش قیمت وام ازدواج، فرصتی برای ازدواج آسان