برای ثبت نام وام ازدواج باید چه کار کنیم؟

برای ثبت نام وام ازدواج باید چه کار کنیم؟

شروع زندگی مشترک به علاوه عشق به پول هم احتیاج دارد. وام ازدواج نمونه ای از تسهیلات دولت برای کمک به جوانان در تشکیل خانواده است. خبر خوب این است که در سال ۱۳۹۹ مبلغ  تسهیلات ازدواج به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.  پس اگر کمتر از دو سال از تاریخ عقد شما گذشته است بهتر است برای دریافت وام ازدواج دست بجنبانید. در این گزارش ما سعی می کنیم همه چیز درباره ثبت نام وام ازدواج به شما بگوییم.

برای ثبت نام وام ازدواج باید چه کار کنیم؟

مبلغ وام چقدراست؟

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر کدام از زوجین مبلغ ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است یعنی اگر با همسرتان برای دریافت وام اقدام کنید در مجموعه ۱۰۰ میلیون تومان دست شما را می گیرد.

چه مدارکی لازم برای ثبت نام وام ازدواج لازم داریم؟

۱- اصل و کپی سند ازدواج.

۲- اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین.

۳- اصل و کپی شناسنامه‌های ضامن ها.

۴- اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دائم ) زوجین.

۵- اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دائم ) ضامن.

۶- کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین.

۷- کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام.

برای ثبت نام وام ازدواج باید چه کار کنیم ؟

در ابتدای کار هر یک از زوجین به صورت جداگانه باید به سامانه جنوب سافت مراجعه کنند و مراحل پیش ثبت نام را انجام دهید. در صورت موفقیت ثبت نام، یک کد رهگیری منحصر به فرد به شما داده می شود که در مراحل بعدی ثبت نام به آن احتیاج خواهید داشت. برای اطلاع از وضعیت ثبت نام وام ازدواج خود و همچنین نام شعبه عامل برای پرداخت وام به همین سایت مراجعه کنید. هنگامی که درخواست شما توسط شعبه مربوطه تایید شده باشد می توانید با تکمیل مدارک و طی حداکثر ۱۲ روز کاری به بانک مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را به اتمام برسانید. و در صورت عدم مراجعه در این زمان، اطلاعات ثبت نامی شما از سامانه حذف می شود. پس از باز شدن پرونده درخواست  شما در بانک ۴۵ روز کاری فرصت دارید، تا مدارک خود را تکمیل کنید.

ضامن (ضامنین) وام ازدواج چه شرایطی باید داشته باشد؟

هر یک از زوجین حداقل به یک ضامن  و سفته برای دریافت وام نیاز دارد. اما اگر نتوانسته اید به ضامن کارمند دسترسی پیدا کنید، می توانید در مراجعه به بانک ها یا موسسات غیر بانکی، «یارانه پرداختی خود » را به عنوان تضمین به بانک بدهید.

چه مدت در انتظار دریافت وام ازدواج  خواهیم ماند؟

پس از اتمام مراحل ثبت نام وام ازدواج، زمان دریافت وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی بسته به میزان نفرات در نوبت و سیاست‌های بانک دارد. اما معمولاً متقاضیان دریافت وام کمتر از ۱ ماه به وام خود می رسند.

مبلغ اقساط وام ازدواج و مدت بازپرداخت تسهیلات چه مقدار است؟

مدت بازپرداخت تسهیلات ۸۴ ماهه یا ۷ ساله و  با اقساط مساوی است. نرخ کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

برای ثبت نام وام ازدواج باید چه کار کنیم؟