نحوه ثبت نام وام ازدواج در سامانه

نحوه ثبت نام وام ازدواج در سامانه

نحوه ثبت نام وام ازدواج در سامانه

متقاضی محترم شما می توانید خودتان با توجه به نحوه ثبت نام وام ازدواج در سامانه اقدام کنید و اگر در ثبت نام مشکل داشتید و یا می خواهید به سرعت ثبت نام کنید ما می توانیم به شما کمک کنیم

در فروردین ماه سال ۹۵ در جریان بررسی بودجه کشور، در مجلس شورای اسلامی نمایندگان مردم تصویب کردند که وام ازدواج جوانان از ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۴ ساله از محل سپرده های قرض الحسنه پس انداز و جاری برای هر یک از زوجین افزایش یابد و هر بانک به اندازه سهمی که از سپرده های قرض الحسنه دارد، در اعطای وام قرض الحسنه هم مشارکت کند.با توجه به این مطلب زوجین می بایست نکات ضروری در رابطه با وام های ازدواج بدانند تا در روند بانکی دریافت این نوع وام ها با مشکلاتی مواجه نشوند.

وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی

دولت اخیراً سقف وام ازدواج را به ۱۵ میلیون تومان افزایش داد که لازمه این کار تامین حداقل ۲۳ هزار میلیارد تومان منابع ریالی است.

مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی امکان سنجی افزایش تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در لایحه بودجه ۱۳۹۷ را مورد ارزیابی قرار داد.

دفتر مطالعات اقتصادی این مرکز طی گزارشی تصریح کرد؛ اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به جوانان به تناسب هزینه‌های زندگی و تورم سالیانه یکی از اقدامات موثر در زمینه فراهم کردن شرایط ازدواج جوانان (موضوع بند «۲» اصل (۴۳) قانون اساسی) است.

در بند «ب» تبصره «۱۶» لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور، مشابه سالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶، علی‌رغم وجود تورم حدود ۱۰ درصدی در سال‌های مزبور، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال برای تسهیلات ازدواج برای هریک از زوجین درنظر گرفته شده است و نسبت به قانون بودجه دو سال گذشته تغییر نیافته است. این در حالی است که دولت اخیرا مصوب کرده که سقف وام ازدواج در سال ۹۷ به ۱۵ میلیون تومان افزایش یابد.

 قبل از هرگونه اقدام موارد زیر را در نظر بگیرید

توجه : مدت زمانی تعیین شعبه از سوی بانک ها با توجه به میزان منابع قرض الحسنه قابل اعطای بانک، مورد اقدام قرار خواهد گرفت.

نکات ضروری در مورد سامانه وام ازدواج و حضور در بانک

شرايط عمومی متقاضيان تسهيلات ازدواج

  1. دارا بودن تابعيت کشور جمهوری اسلامی ايران .
  2. به هر يک از زوجين مـبلغ ۱۵۰ ميليون ريال تسهيلات ازدواج تعلق می‌گيرد.
  3. دارا بودن کارت ملی ( موقت يا دايم ) و کد پستی محل سکونت متقاضی .

مدارک مورد نياز برای ثبت نام وام ازدواج

  1. اصل و کپی سند ازدواج .
  2. اصل و کپی کليه صفحات شناسنامه‌های زوجين .
  3. اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنين .
  4. اصل و کپی کارت ملی ( موقت يا دايم ) زوجين .
  5. اصل و کپی کارت ملی ( موقت يا دايم ) ضامن .
  6. کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجين .
  7. کد رهگيری ده رقمی دريافتی از سايت پس از مرحله ثبت نام وام ازدواج .

شرايط ضامنين (يکي از موارد ذيل به تشخيص بانک مربوطه)

  1. چنانچه متقاضی دریافت تسـهیلات ازدواج، کارمند رسمی یا پیمانی دولت، نیروی نظامی و انتظامی، نـهـاد‌ها و مـوسسات عمومی (نظیر شهرداری و بنیاد، کمیته امداد، هـلال احمر) باشد، ارائه گواهی تـعهد کسر اقساط از سازمان مربوطه به همراه ارائه فـیش حقوق و حکم کارگزینی، و در صورتیکه مانده حقوق نامبرده کفایت نماید، نیازی به اخذ ضامن نمی‌باشد.
  2. ضمانت یک نفر کارمند رسمی، پیمانی، بازنشسته دولت، نــیروی نظامی و انتظامی، نهـاد‌ها و مـوسسات عمومی (نظیرشهرداری و بنیاد، کمیته امداد، هلال احمر)، کارگر یا کارمند شرکت‌های تولیدی صنعتی بزرگ و فعال، با ارائـه آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی و …
  3. ضمانت یک نفر کاسب دارای پروانه کسب که در زمان اعطای تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی دایر باشد.
  4. ضمانت یک نفر دارنده حساب جاری فعال و خوش حساب که به تایید و تشخیص شعبه پرداخت کننده رسیده باشد.
  5. در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی، ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا تایید شود (ممهور به مهر شورا).

روش ثبت نام وام ازدواج

 کليه متقاضيان وام ازدواج که واجد شرايط فوق می‌باشند ، ابتدا بايد طریق سامانه ve.cbi.ir ثبت نام کرده و در صورت موفقيت آمیز بودن مراحل ثبت نام ، يک کد رهگيری ده رقمی که کاملا محرمانه بوده و مربوط به متقاضی می‌باشد ، به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود.

 متقاضيان موظف هستند جهت اطلاع از وضعيت ثبت نام وام ازدواج خود و هـمچنين نام شعبه مربوطه جهت مراجعه براي اخذ وام ازدواج، به به سامانه ذکر شده مراجعه نمایند و در صورتيکه شعبه عامل اعطاي وام برای متقاضي تعيين شده باشد بايد با در دست داشتن مدارک مورد نياز، ظرف مدت زمانی که از طرف سايت اعلام می‌گردد، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام نمايند.

مدت بازپرداخت تسهيلات و کارمزد

دستور العمل اجرايی پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج ايثارگران