همسر شناسی پیش از ازدواج

همسر شناسی پیش از ازدواج

همسر شناسی پیش از ازدواج

همسر شناسی پیش از ازدواج یکی از مسائل مهمی است که افراد در شرف ازدواج با آن بیشتر از دیگران درگیر هستند. اینکه یک شناخت صحیح برای پیش از ازدواج دقیقا چیست و اهمیت آن در کجاست باید برای افراد روشن شود. افراد از راه های مختلفی مبادرت به شناخت پیش از ازدواج می کنند و در مورد زمان مناسب آن، باهم به توافق می رسند. برخی مسائل دارای اهمیت حیاتی هستند که در دوره پیش از ازدواج باید مورد کاوش قرار گیرند. در این مقاله درباره راه ها، زمان و موارد مورد اهمیت برای شناخت شریک آینده زندگی صحبت می کنیم. همچنین می توانید با ذریافت مشاوره پیش از ازدواج با اطمینان بیشتری تصمیم گیری کنید.

همسر شناسی پیش از ازدواج

شناخت پیش از ازدواج به تلاش برای شناختن ویژگی ها، خصوصیات و علائق طرفین ازدواج گفته می شود. در واقع دوره قبل از ازدواج کوشش مشترکی است برای پیدا کردن یک پایه مشترک برای زندگی زناشویی و اطمینان یافتن از فرد مقابل در جهت ایجاد یک رابطه زناشویی و عاطفی مناسب.

اهمیت همسر شناسی پیش از ازدواج

ازدواج از مهم ترین تصمیم هایی است که هر فردی در زندگی خود می گیرد. چرا که تغییر رخ داده در زندگی، عواقب بزرگی دارد و به سادگی قابل جبران نخواهد بود. یعنی زندگی فرد از همه جنبه ها تغییر می کند و این تغییرات قابل برگشت به حالت اول نیست. بنابراین گذراندن یک دوره همسر شناسی ضروری به نظر می رسد. چنین شناختی از یک ازدواج نامناسب پیشگیری می کند و متضمن یک ازدواج موافق خواهد بود. نقش خانواده، اختلافات فرهنگی، اختلافات طبقاتی از جمله مواردی است که در مرحله قبل از ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار است.

راه همسر شناسی پیش از ازدواج

راه همسر شناسی پیش از ازدواج از طرق مختلفی صورت می گیرد. بسته به نوع ازدواج، افراد مسیر های متفاوتی را طی می کنند.

پیش نیازهای همسر شناسی پیش از ازدواج

هر فردی که قصد ازدواج دارد، باید دارای ویژگی های خاصی باشد. این ویژگی ها امر شناخت را تسهیل می کند.

مدت زمان همسر شناسی پیش از ازدواج

مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن به یک شناخت کامل از فرد مقابل به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. محدودیت های فرهنگی و آداب و رسوم خانوادگی شدیدا آن را تحت تاثیر می گذارند. به طور کلی می توان گفت یک بازه حدودا ۶ ماهه مناسب است. ولی نوع ارتباط در این ۶ ماه از نوع ارتباط هر روزه باید باشد. این بازه باید آن قدری باشد که فرد در شرایط مختلف بتواند فرد مقابلش را ببیند و بسنجد. در طی این بازه اگر رابطه آنقدر عمیق نشود که طرفین درگیر هیچ تعارض و اختلافی نشوند، ممکن است شناخت کاملی از هم به دست نیاورند.

موارد دارای اهمیت برای همسر شناسی پیش از ازدواج

مسائل زیادی هستند که قبل از ازدواج باید مطرح شوند و در مورد آن ها تصمیم گیری شود. ممکن است طرفین علیرغم دوستی طولانی مدت، به این مسائل توجه نکرده یا از کنارشان ساده گذشته باشند. هرگونه عدم توافق در مورد این مسائل که به آن خواهیم پرداخت ممکن است در آینده خود را در قالب اختلاف های زناشویی نشان دهد و ازدواج را با شکست مواجه سازد. پس پیشنهاد می شود به این مسائل بپردازید :

بدیهی است که تمام عناوین بالا باید به صورت دو طرفه بیان شوند. یعنی گفتگوی متقابل برای آن ها نیاز است. در مورد هر کدام از آن ها هر دو طرف باید نظر بدهند و نظر فرد مقابل را جویا شوند. در غیر این صورت شناخت کامل حاصل نمی شود.