چگونگی ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱ و شرایط آن

چگونگی ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱ و شرایط آن

مقدمه

قبل از اینکه وارد موضوع اصلی یعنی ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱ شویم، باید مقدمه ای را عنوان کنیم. همانطور که می دانید، ازدواج در دین اسلام بسیار امر نیکویی می باشد و بسیار به این امر سفارش شده است. اما در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی، بسیاری از دختر و پسر ها علاقه ای به ازدواج ندارند. به همین علت، سن ازدواج در بین دختر و پسر ها رو به افزایش است و آمار ازدواج نیز کاهش پیدا کرده است. به همین علت، دولت برای اینکه در این موضوع، پیشرفتی حاصل شود، دخالتی مثبت انجام داده و وام ازدواج را ایجاد کرده است. این تسهیلات قرض الحسنه، به جوانانی که در شرف ازدواج می باشند، اهدا می شود تا کمک حال آنان در پرداخت هزینه ها باشد.

بنابراین جوانانی که در شرف ازدواج می باشند، می تواند با ثبت نام وام ازدواج، کمک هزینه ای دریافت نمایند تا امر ازدواج، با سرعت بیشتری انجام شود. البته که ثبت نام وام ازدواج و دریافت آن، نیازمند شرایط و ارائه ی مدارک بوده و دریافت آن نیز از شعب بانک های مختلف، انجام پذیر می باشد.

حال که با ثبت نام وام ازدواج و اهمیت دریافت آن آشنا شده اید، می خواهیم در ادامه ی این محتوا، مطالبی را در خصوص دریافت این وام ارائه دهیم. لازم به ذکر است که آشنایی با چگونگی دریافت و ثبت نام وام ازدواج، می تواند بسیار مهم و کاربردی باشد. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات در این زمینه می باشید، لطفا تا انتهای این محتوا همراه ما باشید.

ثبت نام وام ازدواج

شرایط ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱

دریافت و ثبت نام وام ازدواج در سال ۱۴۰۱، نیازمند طی کردن مراحلی می باشد. اولین و اصلی ترین شرط دریافت وام ازدواج، عقد به صورت رسمی و دفتری می باشد. البته برای سایر ادیان نیز اقرارنامه ی ازدواج و یا مدرکی مشابه هم مورد قبول می باشد. زوج هایی که عقد آن ها از سال ۱۳۹۷ به بعد ثبت شده است، مشمول دریافت و ثبت نام وا ازدواج در سال ۱۴۰۱ می باشند. لازم به ذکر است که میزان وام ازدواج در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان می باشد. در زیر به شرایطی مورد نیاز برای ثبت نام در این وام اشاره شده است.

- بهره مندی از تابعیت ایران. همچنین شهروندان ایرانی که در خارج کشور می باشند نیز قادر خواهند بود با ارائه گواهی ازدواج خود که توسط سفارت ایران تایید شده است، ثبت نام واج ازدواج خود را تکمیل نمایند.

- بهره مندی از کارت ملی جمهوری اسلامی ایران و کد پستی محل سکونت شخص متقاضی وام ازدواج.

- وام ازدواج به هر شخصی به میزان یک مرتبه تعلق می گیرد. بنابراین اگر شخصی قبلا ازدواج کرده باشد و این وام را دریافت کرده باشد، نمی تواند برای بار دوم از آن بهره مند شود.

- تنها در صورتی به شخص متقاضی وام ازدواج داده می شود که عقد نکاح وی، از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۷ به بعد باشد.

- هر یک از زوج های متقاضی ثبت نام وام ازدواج در سال ۱۴۰۱، باید یک ضامن معتبر که مورد تایید بانک است را معرفی نماید. همچنین سفته ای به میزان مبلغ مورد نیاز باید به بانک ارائه شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام ازدواج در سال ۱۴۰۱

پس از اینکه زوجین متقاضی وام ازدواج، از طریق سایت ارائه شده، ثبت نام خود را تکمیل کرده باشند، نیاز است مدارک مورد نیاز را به بانک مورد نظر تحویل دهند. ارائه ی این مدارک ضروری می باشد و ارسال هر چه سریع تر آن، روند دریافت وام ازدواج را تسهیل می بخشد. در زیر به این به مدارک اشاره شده است.

ثبت نام وام ازدواج 1401

مدارکی که برای ثبت نام وام ازدواج و دریافت آن ضروری است، عبارت است از: اصل سند ازدواج و کپی عقدنامه، اصل تمام صفحات شناسنامه ی زوجین و کپی آن ها، اصل کارت ملی دائم یا موقت به همراه کپی آن، آدرس کامل محل سکونت زوجین به همراه کد پستی ده رقمی، ارائه ی کد رهگیری ده رقمی دریافت شده از سایت به هنگام ثبت نام وام ازدواج، اصل شناسنامه ضامن و ارائه ی کپی آن، اصل کارت ملی ضامن و ارائه ی کپی آن.

نحوه ی ثبت نام وام

در این قسمت از محتوا، می خواهیم نحوه ی ثبت نام در سایت وام ازدواج را تشریح نماییم. پس از اینکه وارد سایت ve.cbi.ir شده اید، در منوی سمت راستی که در صفحه وجود دارد، باید روی گزینه ی ثبت نام جدید، کلیک نمایید. پس از این کار، فرم ثبت نام وام ازدواج به نمایش در می آید. در این مرحله باید تمامی موارد خواسته شده را به دقت پر کنید. سپس بر روی گزینه ی ادامه کلیک نمایید. در این مرحله، ثبت نام واج ازدواج تکمیل می شود و به تلفن همراه متقاضی، یک کد رهگیری ۱۰ رقمی ارسال می شود. به عبارتی در صورت مشاهده ی کد رهگیری، می توانید از اتمام روند ثبت نام در وام ازدواج خود، اطمینان حاصل نمایید.

نحوه ی ویرایش فرم ثبت نام شده

اگر پس از ثبت نام وام ازدواج، متوجه ی اشتباهی در فرآیند ثبت نام شده اید و می خواهید آن را ویرایش کنید، کافیست دوباره وارد سایت دریافت وام شوید. در منوی سمت راست، روی گزینه ی ویرایش ثبت نام کلیک نمایید. در این مرحله باید کد ملی و کد رهگیری خود را وارد نمایید تا سایت اجازه ی دسترسی به شما را بدهد. حال فرم ثبت نام شده توسط متقاضی به نمایش در می آید. حال می توانید از میان فیلد های به نمایش درآمده، آن قسمت هایی که مدنظرتان است را ویرایش نمایید. لازم به ذکر است که فیلد هایی مانند بانک، تاریخ تولد، تاریخ عقد و شهر محل سکونت متقاضی قابل ویرایش می باشند.

شرایط ثبت نام وام ازدواج

مبلغ وام ازدواج چه مقدار می باشد؟

همانطور که پیشتر نیز بیان کردیم، وام ازدواج در واقع کمک هزینه ای برای پیشبرد اهداف زوجین در حین ازدواج می باشد. مبلغ این وام در سال ۱۴۰۱، به عدد ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است. البته شرایطی وجود دارد که زوجین می توانند مازاد بر مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان، ۱۰۰ میلیون دیگر نیز وام تهیه نمایند. حال سوال پیش می آید که چه افراد و تحت چه شرایطی، می توانند ۱۰۰ میلیون دیگر وام تهیه نمایند. به صورت کلی، اگر سن پسر در ازدواج بیشتر از ۲۵ و سن دختر در ازدواج بیشتر از ۲۳ سال باشد، مشمول دریافت ۱۵۰ میلیون تومان وا می باشند. اما اگر سن پسر کمتر از ۲۵ و سن دختر نیز کمتر از ۲۳ سال باشد، می توانند ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر از مبلغ استاندارد، تهیه نمایند.

سایر نکات مهم در ثبت نام وام ازدواج

- مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان وام ازدواج برای افراد عادی می باشد اما خانواده های ایثارگران، جانبازان و آزادگان، می توانند مبلغ دو برابری دریافت نمایند.

- شرایط بازپرداخت وام ازدواج بدین صورت می باشد که اقساط آن ۱۲۰ ماهه بوده ( به مدت ۱۰ سال ) و مبلغ پرداختی برای هر ماه، ۱ میلیون ۲۵۰ هزار تومان می باشد. همچنین سررسید اولین قسط نیز یک ماه پس از دریافت وام می باشد. همچنین سودی که از طریق وام ازدواج توسط بانک اخذ می شود، ۴ درصد ی باشد.

- به دلیل بالا رفتن مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۱، ممکن است برخی از بانک ها به جای یک ضامن، ارائه ی دو ضامن را الزامی کنند.

کلام آخر

در شرایط اقتصادی کنونی حاکم بر کشور، ثبت نام وام ازدواج و دریافت آن، می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. این مبلغ هر چند ناچیز، می تواند کمک شایانی به زوج های جوان کند. نکته ی مهم و قابل بیان، این می باشد که پروسه ی دریافت وام ازدواج، طولانی و بلند مدت می باشد. علت این موضوع نیز متقاضی زیاد و امور اداری فراوان می باشد. بنابراین توصیه می شود پس از عقد، حتما در اولین فرصت اقدام به ثبت نام وام ازدواج نمایید. همچنین لزوم دقت در حین پر کردن فرم ازدواج، بسیار مهم و حیاتی می باشد. در صورت اشتباه قرار دادن مشخصات، دریافت وام با تاخیر همراه می شود. نکته ی مهم دیگر، این می باشد که هر دو زوج پس از عقد، می توانند درخواست وام ازدواج خود را ثبت نمایند.

مبلغ وام ازدواج

به عبارتی روند ثبت نام وام ازدواج می تواند هم برای دختر و هم برای پسر انجام شود. بنابراین می توان امید داشت که پس از تکمیل روند ثبت نام، زوجین می توانند ۳۰۰ میلیون تومان وام و تسهیلات دریافت نمایند. نکته ی مهم درباره ی ثبت نام وام ازدواج، این می باشد که مرحله ی نخست آن، به صورت اینترنتی و آنلاین می باشد. سپس برای تکمیل شرایط و ارسال مدارک، باید به صورت حضوری به شعب بانک مورد نظر، مراجعه کرد. در انتهای این مطلب، امیدواریم از ارائه ی اطلاعات، خرسند باشید و اطلاعات مناسبی را دریافت کرده باشید.

چگونگی ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱ و شرایط آن